Критерії та індикатори оцінювання закладів позашкільної освіти

ЗПО.jpg

Управління Державної служби якості освіти в Одеській області розробило Проєкт «Рекомендації закладам позашкільної освіти щодо організації та функціювання внутрішньої системи забезпечення якості освіти», який розкриває критерії та індикатори оцінювання закладів позашкільної освіти. Цей документ став предметом обговорення на консультативній нараді керівників та методистів закладів, яка відбулася 12 лютого 2020 року в міському методичному кабінеті відділу освіти Чорноморської міської ради. В нараді взяли участь: Шведова Ж.В., директор Будинку дитячої та юнацької творчості (далі БДЮТ), Блотницька І.О., заступник директора з навчально – виховної роботи БДЮТ, Тудорів О.А, методист БДЮТ, Браташ В.С., в.о. директора Центру еколого- натуралістичної творчості учнівської молоді (ЦЕНТУМ), Ольшанська С.П., методист Центру науково-технічної творчості учнівської молоді (ЦНТТУМ), Демченко О.Ю., директор Комплексної  дитячо-юнацької спортивної школи (КДЮСШ), Скараєва І.В., заступник директора з навчально – виховної роботи КДЮСШ, Любицька – Біла Д.М., методист дитячо-юнацької спортивної школи з шахів і шашок (ДЮСШ ШШ), Манченко Л.В., методист дитячого стадіону «Шкільний».

В цілому учасники наради погодилися з запропонованими  в Проєкті критеріями та індикаторами оцінювання, але деякі положення викликали бурхливу дискусію. Так, неоднозначно поставилися до того, чи доцільно здобувачам освіти (вихованцям) отримувати документи про освіту в позашкільному закладі? Наприклад, вихованцям музичних відділень БДЮТ керівники по закінченні навчання видають документ про освіту, а в інших гуртках  та в закладах іншого профілю це не практикується. Головне питання - хто розроблятиме критерії оцінювання: Міністерство освіти  і науки чи позашкільний навчальний заклад ? Наступна проблема в нашому місті: на теперішній час, не виконується вимога з створення інклюзивного освітнього середовища відносно забезпечення доступності будівель та приміщень в закладах позашкільної освіти. Наприклад, ЦЕНТУМ розташований на другому поверсі будівлі колишнього дитячого садка, й дітям з особливими потребами добратися туди важко. Немає пандусів в тих позашкільних закладах, які знаходяться на перших поверхах інших будівель. А ця вимога є в критеріях оцінювання закладу.

Обговорення Проєкту, запропонованого управлінням Державної служби якості освіти в Одеській області щодо організації та функціювання внутрішньої системи забезпечення якості освіти дало можливість керівникам    проаналізувати роботу своїх закладів , ще раз звернути увагу на проблеми й досягнення, подумати над подальшими кроками розвитку закладу. Для наших дітей  гурток, секція, студія в позашкільному закладі- це місце, де однодумці працюють пліч-о-пліч над втіленням цікавих ідей, де панує порозуміння, дух творчості й захоплення, бажання займатися своєю улюбленою справою, місце, де можна набути корисного досвіду, завести нових друзів. Адже позашкільна освіта є невід’ємним складником системи освіти і спрямована на розвиток здібностей дітей та молоді у сфері освіти, науки, культури, фізичної культури і спорту, технічної та іншої творчості, здобуття ними первинних професійних знань, умінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої самореалізації та професійної діяльності.

ПНВТСРЧТПТСБНД
    Опитування

    Нажаль зараз немає активних опитувань

    Тут ви можете подивитися результати минулих опитувань