Перший досвід організації дистанційної роботи в закладах позашкільної освіти

Початок розмови 2020-06-24_.jpg

Керівники позашкільних закладів надали презентації та ознайомили присутніх з основними формами роботи під час карантину: як відбувався зв’язок з батьками; проведення занять (розклад та формат, % охоплення вихованців дистанційною роботою); яким онлайновим сервісам надавали перевагу; взаємодія адміністрації і керівників гуртків, тренерів (зв’язок, контроль, допомога); основні проблеми і конкретні пропозиції щодо організації дистанційного навчання на перспективу; участь в онлайн конкурсах та освітніх проєктах; нестандартні ситуації, курйози дистанційного періоду.

В березні 2020 року після оголошення карантину Шевчук М.П., методист ММК проводила індивідуальні консультації та он-лайн зустрічі з методистами закладів позашкільної освіти. Допомога була і з боку Одеського обласного гуманітарного центру позашкільної освіти і виховання і Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді МОНУ.

Але, враховуючи ситуацію і специфіку роботи кожного закладу позашкільної освіти, тільки адміністрація закладів могла створити та підтримувати продовження роботи тренерів, керівників гуртків з вихованцями в дистанційному форматі. 

          У травні 2020р. методичний кабінет провів анкетування педагогічних працівників закладів позашкільної освіти щодо результативності позашкільної освіти під час карантину. В опитуванні взяли участь 66 осіб. Охоплення вихованців в різних гуртках та групах становило від 20 до 90 %, здебільшого це були діти молодшого шкільного віку (причина: брак технічних засобів, відсутність мотивації, неякісний інтернет) Якість навчання за 5-тибальною шкалою педагоги оцінили в 3-4 бали. Лише 27 % керівників гуртків згодні та готові працювати в умовах карантину.

Керівниками закладів позашкільної освіти постійно здійснювалося коригування та затвердження індивідуальних планів роботи керівників гуртків на період карантину відповідно до тижневого навантаження.

В своїх презентаціях про роботу позашкільних закладів в цей непростий період, всі працівники ЗПО створили групи за напрямами у Viber, Telegram або інших платформах для вихованців з метою налагодження комунікації, обміну файлами, голосовими повідомленнями.

Директор Будинку дитячої та юнацької творчості Жанна Шведова відзначила, що в сьогоднішніх умовах найголовніше завдання закладів позашкільної освіти – знизити рівень стресу та напруги і серед  керівників гуртків, і серед вихованців. Максимально сприяти розвитку творчості вихованців, через зайнятість дітей заняттями по душі. Це нова реальність, нові можливості. І як один із прикладів представила результат спільної роботи С.П.Батури, керівника гуртків БДЮТ та його учня – створена і виконана авторська пісня.

Віра Браташ, в.о.директора Центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді поділилася досвідом проведеня цікавих та корисних  екологічних онлайн–конкурсів, екскурсій,  для дітей на сторінці фейсбука, про що в травні  з’явився сюжет на телебаченні в «Одеських новинах».

Безумовно, наразі більшість закладів освіти були не готові і не мали досвіду роботи за дистанційною формою, тому під час вимушеного карантину педагоги шукали і знаходили нові формати спілкування і роботи з дітьми. Саме керівники гуртків допомагають вихованцям проводити дозвілля творчо, продуктивно, змістовно та цікаво.  Світлана Ольшанська, методист Центру науково-технічної творчості учнівської молоді, в своїй презентації навела фото- та відеоматеріали про моделі, які створені вихованцями вдома за допомогою порад керівників гуртків,  вихід юних художників  на пленер, юних техніків на беріг моря для випробування моделей катерів та в поле для випробування літаючих моделей.

Керівники спортивних позашкільних закладів відзначили, що для юних спортсменів відсутність повноцінних тренувань, збій режиму і банальна малорухливість, шкодить не тільки фізичному стану, а й позначається на подальших результатах. Аби не допустити такої ситуації  тренери-викладачі розробили індивідуальні плани і графіки занять для своїх вихованців. Через сучасні засоби комунікації даються завдання кожному учню індивідуально.

Оксана Демченко, директор Комплексної Дитячо-юнацької спортивної школи, депутат Чорноморської міської ради, розповіла, що тренерами-викладачами   організовано онлайн тренування, яке можна проводити, не виходячи з дому. Вихованці старанно виконують домашні завдання під керівництвом тренера відповідного виду спорту, тримаючи зв’язок через соціальні мережі Facebook та за допомогою Viber-груп, Skype, Telegram, WhatsApp.

Для позашкілля дистанційне навчання, як і для всіх, є інновацією, бо це не лише абсолютні зміни у подачі інформації, що унеможливлює проводити групові заняття в колективах, це і нововведення, які переносять усі попередні форми роботи педагога з дітьми в онлайн-режим. Від того наскільки педагог ефективно вибудує схему своєї діяльності, залежить продуктивна робота кожного вихованця позашкільного навчального закладу. Під час карантину відбувалося інтенсивне навчання: керівники гуртків відвідували вебінари, займалися самоосвітою, розвивали цифрові компетентності.

Всім учасникам заходу зрозуміло, що саме період карантину показав справжню цінність живого спілкування, в тому числі, керівників гуртків з вихованцями. Всі сподіваються на те, що час карантину мине і діти зможуть із задоволенням відвідувати гурткові заняття.

Всі презентації, які підготовлені для круглого столу, розміщені на сайті міського методичного кабінету.

ПНВТСРЧТПТСБНД
    Опитування

    Нажаль зараз немає активних опитувань

    Тут ви можете подивитися результати минулих опитувань