Візитна картка освіти міста Чорноморськ

Якісна освіта – запорука успішного майбутнього! Освіта була і надалі залишається найвищим національним пріоритетом, основою для розвитку особистості, суспільства та держави. Відділ освіти Чорноморської міської ради своїм основним завданням вважає створення для юних мешканців міста Чорноморська  таких умов для навчання і виховання, в яких кожен випускник у подальшому став би конкурентноспроможним на національному та світовому ринках праці.

В 11 загальноосвітніх закладах створено умови для навчання різних категорій учнів, у тому числі і дітей з особливими освітніми потребами. Педагогічна громада нашого міста бачить своє основне призначення в тому, щоб допомогти кожній дитині природно і яскраво розкрити свої потенційні можливості та індивідуальні здібності. Кожна школа має власну особливість в організації освітнього процесу, власну освітню візитівку.

Паралельно із традиційною  середньою школою працює школа нового типу – Чорноморська гімназія №1. Цей навчальний заклад стабільно якісно готує випускників до зовнішнього незалежного оцінювання, учні гімназії є постійними переможцями інтелектуальних змагань і творчих конкурсів міського, обласного та всеукраїнського рівнів. Гімназія №1 включена до Національної мережі Шкіл сприяння здоров`ю, увійшла до 100 кращих шкіл України за рейтингом видавництва «Шкільний світ». За результатами ЗНО 2019 року гімназія  у рейтингу ТОП — 200 шкіл України  на 132 місці, а в Одеській області — на І місці.

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 є учасником 12-річного Всеукраїнського експерименту щодо організації системи правової освіти і виховання в умовах загальноосвітньої школи. Школа активно співпрацює з представництвами Програми розвитку ООН, Організації Ради безпеки і співробітництва у Європі, іншими міжнародними інституціями в України.

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 вдало впроваджує в освітній процес інформаційні технології, в тому числі хмарні технології. А для цього школа умотивувала увесь колектив на підвищення  ІКТ-компетентності.

Загальноосвітня школа № 3 шукає свій шлях розвитку. Школа долучилася до Всеукраїнського експерименту «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення інтегрованого курсу «Природничі науки» для 10-11 класів.

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 впроваджує освітні проекти в управлінську діяльність та у навчально-виховний процес. За вагомий внесок у розвиток освіти в 2012 році цей заклад включено до альманаху «Флагмани освіти і науки України». Для адміністрації школи характерний творчий підхід до роботи з учителями: нетрадиційні форми проведення педагогічних рад, практичних та теоретичних семінарів, методичні турніри, брейн-ринги, конкурси «Кращий урок року», «Кращий виховний захід року», створена «Школа проектної культури».

Загальноосвітня школа №6 вдало працює над створенням позитивного іміджу школи. Директор школи є активним членом Міжнародної асоціації керівників закладів освіти, багато їздить, знайомиться із системою освіти в інших містах України та за кордоном. Освітній процес в школі організовано відповідно до методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи: широке використання нових ІТ-технологій, нових мультимедійних засобів навчання, оновлення навчального обладнання.

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з профільним навчанням №7 розробляє власну модель сталого розвитку дитини з впровадженням прийомів гуманної педагогіки. В школі функціонують: організація «Парламент», наукове товариство «Ерудит», різноманітні клуби, гуртки, дитячо-юнацьке об’єднання «Бриз».

Освітню та методичну діяльність Олександрівської  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів спрямовано на подальше вивчення і творче впровадження педагогічної проблеми: ««Розвиток конкурентоспроможної особистості через запровадження інформаційних та здоров’язберігаючих технологій».

Малодолинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів знаходиться на шляху постійного розвитку. Педагогічною проблемою школи є «Підвищення якості освіти через формування ключових та предметних компетентностей учнів шляхом інтеграції традиційних і інноваційних форм і методів роботи в освітньому процесі».

Педагогічний колектив  Бурлачобалківської ЗОШ  І-ІІ ступенів працює над педагогічною проблемою «Підвищення рівня професійної майстерності педагога як умова всебічного розвитку учнів та формування ключових компетентностей успішної особистості випускника школи» (практичне дослідження проблеми).

Для дітей з особливими освітніми потребами в місті успішно працює навчально-виховний комплекс: «Спеціальна загальноосвітня школа І-ІІ ступенів інтенсивної педагогічної корекції – ДНЗ компенсуючого типу». За рекомендаціями лікарів організовано індивідуальне навчання понад 300 учнів. Школа увійшла до Всеукраїнської мережі шкіл сприяння здоров’ю. Колектив став переможцем  Всеукраїнського конкурсу – захисту  сучасної моделі навчального закладу «Школа сприяння здоров’ю» за роботу «Сучасна модель Іллічівського НВК як освітнього закладу сприяння здоров’ю дітям з обмеженими можливостями» (2013р.).

Розпочав роботу Інклюзивно-ресурсний центр, основними завданнями якого є: проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту, розроблення рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації психолого-педагогічної допомоги відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини; надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах (не відвідують навчальні заклади), здобувають повну загальну середню освіту у професійно-технічних навчальних закладах та не отримують відповідної допомоги;  надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання.

У місті продовжують функціонувати заклади позашкільної освіти, метою яких є створення умов для творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку дітей та учнівської молоді :

  • Будинок дитячо-юнацької творчості;
  • Центр науково-технічної творчості учнівської молоді;
  • Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді;
  • Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа;
  • Шахматно-шахова дитячо-юнацька школа;
  • Дитячий стадіон «Шкільний».

Усі заклади позашкільної освіти мають великий досвід організації позашкільної роботи з дітьми віком від 6 до 17 років. Працюють гуртки  за напрямами: дослідницько-експериментальний, технічний, екологічний, художньо-естетичний, туристсько-краєзнавчий. Діти із задоволенням відвідують гурткові заняття, беруть участь у різноманітних акціях, конкурсах і саме тут часто визначаються із майбутньою професійною діяльністю.

12  дитячих садочків гостинно відкривають щодня двері своїм 2,5  тисячам маленьких дітей,  щоб огорнути їх турботою, стати другою домівкою для дітлахів, де вони вперше роблять самостійні відкриття, де, можливо, вперше відчувають себе особистістю, громадянами держави Україна. Орієнтуючись на потреби сьогодення, побажання батьків, індивідуальні здібності дітей, використовуючи культурно-освітнє оточення, дошкільні заклади міста стали колискою майбутніх талантів, переважна більшість яких впроваджують новітні технології особистісно-орієнтованого навчання і виховання  за різними профілями: фізкультурно-оздоровчий, гуманітарний, художньо-естетичний та інтелектуального розвитку. Усі дошкільні заклади освіти міста створили у 2015 році унікальні міні-музеї, які дозволяють впроваджувати технологію «музейна педагогіка». Ця технологія сприяє поєднанню зусиль вихователів, батьків щодо всебічного розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку.

Формування сучасної освітньої системи можливе лише за умови децентралізації та демократизації освітньої сфери, залучення територіальної громади до розробки й прийняття перспективних програм розвитку освіти та управління нею. У місті діє система державно-громадського управління галуззю, дієвими складовими якої є батьківські комітети  та лідери шкільного самоврядування. Для формування в старшокласників соціальних  та управлінських компетентностей започатковано діяльність міської «Школи лідерів».

З метою розширення демократичних засад з 2016 року заклади освіти міста приєдналися до міжнародного освітнього проекту «DOCCU». А  з поточного навчального року на засадах співпраці міського методичного кабінету і навчальних закладів буде працювати лабораторія підвищення соціальної компетентності вчителів  міста «Демократична школа: від теорії до практики».

Плекання обдарованої особистості – пріоритетний напрямок роботи міської ради та її виконавчого комітету, відділу освіти, усіх педагогічних колективів міста. У закладах освіти міста панує тверде переконання, що кожен учень – це унікальна й неповторна індивідуальність. Тому пріоритет вільного розвитку особистості є базовим принципом побудови освітянської системи міста. Школярі міста для подальшого свого інтелектуального розвитку змагаються не лише в предметних олімпіадах, які проводить Міністерство освіти і науки України, а також і в альтернативних. За кошти місцевого бюджету наші учні мають можливість брати участь у різноманітних інтелектуальних, спортивних та творчих змаганнях регіонального та Всеукраїнського рівнів.

Відділ освіти багато років забезпечує залучення школярів міста до  конкурсу «Акт на підтримку свободи» – Програми обміну майбутніх лідерів (FLEX), переможці  якого протягом навчального року навчаються в школах США та проживають в американських сім’ях.

З метою гармонійного розвитку дитини, фізичного здоров’я, здорового способу життя щорічно в місті проводиться міська спартакіада школярів. З 2015 року започатковано міську спартакіаду молодших школярів.

З 2007 року започатковано видання Почесної книги відділу освіти. Надруковано два перших випуски -  у 2007 і 2013 роках, до яких включено 70 педагогів міста, які пропрацювали в місті понад 30 років, мають великий авторитет серед колег та  мешканців міста.

Доброю традицією стало проведення міського фестивалю «Педагогічна надія міста», в якому беруть участь учителі, вихователі зі стажем роботи до 3-х років. Цей захід проводиться з метою підвищення загальних та предметних компетентностей у молодих педагогів, підвищення їх авторитету в колективах, з метою пошуку сучасних цікавих форм навчання, які сподобаються сучасним учням і будуть ефективними для здобуття міцних знань та формування корисних навичок.

Для заохочення та стимулювання обдарованих дітей та молоді виплачується стипендія міської ради  за особливі досягнення і за можливістю матеріально заохочуються разовою грошовою винагородою призери і переможці обласних, всеукраїнських інтелектуальних, творчих та спортивних змагань. Щорічно проводиться загальноміське свято – зустріч міського голови з обдарованою молоддю. На цих зустрічах близько 100 учнів, їх  наставники та керівники отримують подяки та грошові винагороди.

Запроваджена система роботи з обдарованими дітьми міста дає гарні результати. Чорноморськ стабільно посідає гідне місце в олімпіадному русі Одещини, пишається спортсменами Всеукраїнського та міжнародного рангу.

Сайт відділу освіти: https://chornomorsk.odessaedu.net/uk

Сайт міського методичного кабінету:   https://www.metodsvit.info/

ПНВТСРЧТПТСБНД
    Опитування

    Нажаль зараз немає активних опитувань

    Тут ви можете подивитися результати минулих опитувань